Pozdravljeni, vsi skupaj
V teh dneh za mano, sem se malo poigral z proženjem M 48 (8x57 IS) in M 56 ( 22 LR ).
Hotel sem doseči mehkejše/boljše proženje ,kar mi je tudi uspelo in sicer Zastavi M48 sem privoščil Rusan rabljeno proženje.
Pri montaži je bilo potrebno malenkost odbrusiti notranjost kopita,da se je proženje lepo usedlo na svoje mesto.
Pri montaži in testu delovanja so nastale težave :
- proženje je bilo originalno namenjeno K 98 modelu (nemški Mauser) in NE M 48 ( Yugo Mauser ).
- ker je bilo proženje rabljeno je bilo potrebno osvežit prožilne površine (izboljšati drsnost/konstantnost in prožilne robove za jasen " KLIK").
- pri analizi prožilca sem ugotovil,da "ali" je bila originalna obdelava slaba, "ali" pa je nekdo dodal svojo ljubezen poliranju malo po domače.
Da ne bo pomote nobenega ne obtožujem, tudi jaz sem bil tam nekoč na začetku. Prav hitro se lahko zgodi vsakemu tudi meni,da je takoj preveč ali napačno, pri potegu diamantne pilice in vodo brusnega papirja.
Preidemo k stvari ,kot vedno analiza sestavnih delov
No zdaj pa zares
..pri poliranju drsnih površin sem uporabil 1200 in 2000 vodo brusni papir...
..robovi so gladki in ostri (pod določenim kotom sončne svetlobe se lepo vidi preliv roba,ki je jasen in raven)...
..še prožilni del udarne igle..
...ker je bila odprtina v zaklepišču malenkost manjša (2 mm) kot pri K 98, je bilo potrebno prilagoditi "jeziček" da ni prihajalo do naslanjanja na ohišje/moteno delovanje proženja...
...ko je proženje delovalo nemoteno in tekoče,sem nadaljeval in iskal piko na i, ker je bila naležna površina skoraj ravna (rob ni prišel dovolj do izraza) je prihajalo do občasnega ne jasnega "klika" . Rešil sem z malo spremembo geometrije,ki je zadoščala da je "klik" postal jasen,konstanten na pravem mestu
...po spremembi...
..še poliš robov in površin...
...zadeva deluje z jasnim "klikom" na pravem mestu,z konstantnostjo...trenutno nastavljen na okoli 230 gramov...
...malo kreme za roke ne škodi jermenu,da postane mehak in prožen...
Trud se je poplačal z izdelkom
Pri M 56 (22 LR) sem si pomagal drugače,po domače
Prožilne površine je bilo potrebno, temeljito s polirati do visokega sijaja in narediti ostre robove (tako na zaklepu kot na prožilcu), z 1200 in 2000 vodo brusnim papirjem.
Kot vedno,analiza sestavnih delov, nekaj dodatkov iz domače delavnice in končna obdelava
... malo dodelave in možnost nastavljanja sile proženja (napetost vzmeti) in prekrivanja prožilnih površin (poteg petelina). Zadeva deluje lepo in dokaj konstantno z jasnim "klikom" (malenkost večje tolerance-vojaško proženje ),trenutno na okoli 230 gamov. Sem bil presenečen kako lepo zna delovati domača rešitev na vojaškem proženju MK puške, minimalo sem omejen na dobrih 170 gramov ampak zaradi varnosti imam raje malenkost več (prisotne so večje tolerance - vse se malo premika/vogla),zadeva deluje z nasmeškom pri tarčah .
...še domač beding z Ballistol-om...
Lepo pozdravljeni iz domačih delavnic " Engineering / Improvments / Innovations "
Lp Trunkelj
V teh dneh za mano, sem se malo poigral z proženjem M 48 (8x57 IS) in M 56 ( 22 LR ).
Hotel sem doseči mehkejše/boljše proženje ,kar mi je tudi uspelo in sicer Zastavi M48 sem privoščil Rusan rabljeno proženje.
Pri montaži je bilo potrebno malenkost odbrusiti notranjost kopita,da se je proženje lepo usedlo na svoje mesto.
Pri montaži in testu delovanja so nastale težave :
- proženje je bilo originalno namenjeno K 98 modelu (nemški Mauser) in NE M 48 ( Yugo Mauser ).
- ker je bilo proženje rabljeno je bilo potrebno osvežit prožilne površine (izboljšati drsnost/konstantnost in prožilne robove za jasen " KLIK").
- pri analizi prožilca sem ugotovil,da "ali" je bila originalna obdelava slaba, "ali" pa je nekdo dodal svojo ljubezen poliranju malo po domače.
Da ne bo pomote nobenega ne obtožujem, tudi jaz sem bil tam nekoč na začetku. Prav hitro se lahko zgodi vsakemu tudi meni,da je takoj preveč ali napačno, pri potegu diamantne pilice in vodo brusnega papirja.
Preidemo k stvari ,kot vedno analiza sestavnih delov
No zdaj pa zares
..pri poliranju drsnih površin sem uporabil 1200 in 2000 vodo brusni papir...
..robovi so gladki in ostri (pod določenim kotom sončne svetlobe se lepo vidi preliv roba,ki je jasen in raven)...
..še prožilni del udarne igle..
...ker je bila odprtina v zaklepišču malenkost manjša (2 mm) kot pri K 98, je bilo potrebno prilagoditi "jeziček" da ni prihajalo do naslanjanja na ohišje/moteno delovanje proženja...
...ko je proženje delovalo nemoteno in tekoče,sem nadaljeval in iskal piko na i, ker je bila naležna površina skoraj ravna (rob ni prišel dovolj do izraza) je prihajalo do občasnega ne jasnega "klika" . Rešil sem z malo spremembo geometrije,ki je zadoščala da je "klik" postal jasen,konstanten na pravem mestu
...po spremembi...
..še poliš robov in površin...
...zadeva deluje z jasnim "klikom" na pravem mestu,z konstantnostjo...trenutno nastavljen na okoli 230 gramov...
...malo kreme za roke ne škodi jermenu,da postane mehak in prožen...
Trud se je poplačal z izdelkom
Pri M 56 (22 LR) sem si pomagal drugače,po domače
Prožilne površine je bilo potrebno, temeljito s polirati do visokega sijaja in narediti ostre robove (tako na zaklepu kot na prožilcu), z 1200 in 2000 vodo brusnim papirjem.
Kot vedno,analiza sestavnih delov, nekaj dodatkov iz domače delavnice in končna obdelava
... malo dodelave in možnost nastavljanja sile proženja (napetost vzmeti) in prekrivanja prožilnih površin (poteg petelina). Zadeva deluje lepo in dokaj konstantno z jasnim "klikom" (malenkost večje tolerance-vojaško proženje ),trenutno na okoli 230 gamov. Sem bil presenečen kako lepo zna delovati domača rešitev na vojaškem proženju MK puške, minimalo sem omejen na dobrih 170 gramov ampak zaradi varnosti imam raje malenkost več (prisotne so večje tolerance - vse se malo premika/vogla),zadeva deluje z nasmeškom pri tarčah .
...še domač beding z Ballistol-om...
Lepo pozdravljeni iz domačih delavnic " Engineering / Improvments / Innovations "
Lp Trunkelj