Ocena teme:
  • 0 Glas(ov) - 0 Povprečje
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PAP M59/66 plinski ventil
#1
Pozdravljeni!

Sodeč po tujih forumih je najbolj pogost problem pri ne-ciklanju PAP obrabljen plinski ventil (na začetku plinskega sistema), sklepam da je "plinski ventil" najboljši prevod "gas shut-off valve", če se motim prosim da me popravite. Sklepam da je to krivec za ne-ciklanje na moji PAP, očitna rešitev je zamenjava ventila, a sem ob iskanju rezervnih delov v EU naletel na steno, očitno so deli bolj dosegljivi čez lužo. Torej, je imel kdo podobno izkušnjo in bi me znal napotiti do dela oz. rešitve?

lp aljoša
Odgovori
#2
Plinski ventil na puški M59/66 je zelo preprost, naredi ti ga lahko vsak strugar. Vendar malo dvomim, da bi se obrabil ta ventil, po mojem se je s sajami zamašila luknjica odvoda smodniških plinov, zato pride v komoro premalo pritiska, da bi omogočilo ciklanje...
Odgovori
#3
Imam enega na zalogi.
Odgovori
#4
Uroš - sem tudi to opcijo upošteval, vendar se vidi da je ventil obrabljen do te mere da je problem v ventilu ne v luknjici, ta je čista in nezamašena. Lahko bi ga izdelal vsak strugar, vendar bi v tem primeru rabil dobro ohranjejn ventil da bi lahko iz njega pobral mere.
Odgovori
#5
> alyosa said: Lahko bi ga izdelal vsak strugar, vendar bi v tem primeru rabil dobro ohranjejn ventil da bi lahko iz njega pobral mere.

Kupiš novega pri "mojstru" in imaš "mušter". ;)
Pri negativni oceni ugleda, prosim za komentar, ker bom drugače sklepal, da gre za čisto zlobo  Mrgreen
Odgovori
#6
je že zmenjeno ;)
Odgovori
#7
zanimala bi me fotografija obrabljenega ventila. Namreč ne razumem, kako se lahko obrabi "ventil", ki se pri razstavljanju zamakne za nekje 30°?? Obrabo bi lahko pripisal učinkom korozije (rjavenja), vendar le ta učinkuje tako na ventil, kot na sam plinski blok...

Bi pa bil vesel, če poročaš kako nov plinski blok vpliva na zanesljivo delovanje cikla.

LP
Odgovori
#8
Bom dodal fotografijo, mislim da se sicer zamakne za 90 stopinj pri uporabi....sicer je pa obrabljen sprednji rob, ki se uleže v cev plinskega bata in na spodnji strani, kjer je luknjica, oboje je dejansko rezultat korozije, kot rečeno, bom dodal slike da bo bolj jasno.

LP
Odgovori
#9
Če prav pomislim, se ventil res zamakne nekje blizu 90 stopinj, se zgodi napaka, če brskaš po oddaljenih spominih ;) ...
Odgovori
#10
Sicer slike niso najboljše, vendar malce pojasnijo situacijo...nagrižen rob in okolica luknje, če pozorno pogledaš na drugi sliki se vidi da je okoli luknje material požrt, vidna je vdolbina ki pa sklepam da ni serijska :D Po nasvetih iz tujih forumov sem okoli roba ventila dal kos žice (oni temu pravijo "paperclip fix") ki naj bi delovala kot tesnilo - zadeve še nisem sprobal na strelišču, gre bolj za to da se pokaže če je res problem v ventilu kot za stalno rešitev, zadeve sicer ni na sliki, da se nebo kdo mučil in jo iskal. Javim rezultate ko bom preizkusil.

Attached files [Image: 6e9d6e5a0bff9802233925de3e13d2.jpg] [Image: 3774fd01e1e26cf6681750804a133d.jpg]
Odgovori
#11
Iz slik sklepam, da ni nikakršne obrabe zaradi trenja ali drugega vpliva gibanja (vrtenja ventila), gre za vpliv korozije (rjavenja). Upoštevati pa moraš, da je verjetno načet tudi sam plinski blok, kar bi bilo treba preverit. Yugo orožje namreč ni imelo trdo kromanih cevi in plinskih skstemov, zato je bilo orožje namenjeno nekajletni uporabi v vojni, nato pa bi se zamenjalo (če bi vojak slučajno preživel)...

Če je načet plinski blok, bi bilo smiselno pri strugarju narediti nov ventil z malenkost večjim premerom, (ki bi ustrezal novim dimenzijam plinskega bloka), material pa nerjavno jeklo. Pri čiščenju plinskega sistema in cevi pa uporabi tekočo vodo (da spereš soli iz smodniških saj), nato puško na suho prebriši, očisti saje in zaščiti z oljem.
Odgovori
#12
Ta dotična puška je nasploh bila v relativno slabem stanju (temu primerna cena), sklepam da je bila v vojski precej rabljena, nato pa konzervirana, tako da me je ob čiščenju čakala raznorazna svinjarija, od kozmolina do saj in nekaj malega rje, tako da ni čudno da je situacija tu kjer je. Plinski blok mi ne deluje preveč obrabljen - korodiran, sem pa zasledil to "oversized" metodo na tujih forumih. Puško je bila čiščena z kombinacijo ballistola, tople milnice in brake cleanerja, vse se je dalo lepo zrihtat, pod vso svinjarijo je bila sama kovina precej lepo ohranjena.

To da je juga šparala na kromu je pa itak splošno znano dejstvo, kar se pozna tudi na cevi puške, ki sem jo (zopet nasveti iz tujih forumov) čistil z medeninasto krtačko ovito z jekleno volno in nato poliral z zlatarsko polituro - rezultat je izpadel super, najbrž mi bo pa kdo povedal da sem s tem puško uničil oziroma da se to tako pač ne dela.
Odgovori
#13
Evo, puška je leto dni iz gole jeze stala v omari, danes sem jo nesel na strelišče, da vidim ali bo z menjanim ventilom ciklala. Kakopak ni, od izstreljenih cca. 50 nabojev ni niti enkrat izpelala cikla kot bi morala, je pa bilo vmes ene par stovepipe-ov. Nekaj (ne vsi) tulcev je bilo po kasnejšem pregledu na grlu poškodovanih, bom dodal slike dveh reprezentativnih primerov spodaj. Obstaja možnost da je problem v jeklenih tulcih (uporabljam SB surplus) ali pa v deformaciji ležišča (ki sicer vidnih poškodb/deformacij nima)? 

Mogoče oslabljena vzmet ekstraktorja (preskoči rob tulca)?

Vsa pomoč dobrodošla!

[attachment=3819]

lp
Odgovori
#14
M59/66 bi morala delati tako na kovinski surplus kot na JNA Igman medenino. Ker pa so bili jugoslovanski 7.62x39 nekoliko močneje polnjeni kot ruski in ostali vzhodnobločni kovinski, bi bilo primerno poskusit, ali mogoče cikla z JNA strelivom. 

Ena možnost je tudi, da zadeva kljub novemu ventilu pušča na stiku z batom. Na ameriških forumih je opisana rešitev z vstavljanjem tesnila, izdelanega iz sponke za papir. Baje da reši veliko večino težav s cikalnjem jugoslovanskih papovk. Opis rešitve in slike imaš tule: 
http://www.surplusrifleforum.com/viewtopic.php?p=317275

Če to ne bo rešilo zadeve je naslednja možnost obrabljen bat, ki ne tesni. Predagam, da si za par strelov izposodiš dober bat, pa poskusi, če deluje.  

Lep pozdrav, Marko
Odgovori
#15
(01-02-2016, 16:05)Rombon Napisal: M59/66 bi morala delati tako na kovinski surplus kot na JNA Igman medenino. Ker pa so bili jugoslovanski 7.62x39 nekoliko močneje polnjeni kot ruski in ostali vzhodnobločni kovinski, bi bilo primerno poskusit, ali mogoče cikla z JNA strelivom. 

Ena možnost je tudi, da zadeva kljub novemu ventilu pušča na stiku z batom. Na ameriških forumih je opisana rešitev z vstavljanjem tesnila, izdelanega iz sponke za papir. Baje da reši veliko večino težav s cikalnjem jugoslovanskih papovk. Opis rešitve in slike imaš tule: 
http://www.surplusrifleforum.com/viewtopic.php?p=317275

Če to ne bo rešilo zadeve je naslednja možnost obrabljen bat, ki ne tesni. Predagam, da si za par strelov izposodiš dober bat, pa poskusi, če deluje.  

Lep pozdrav, Marko

enkrat sem meru hitrost jugo medenina ni dosegala nič višjo hitrost kot vzhodnobločni kovinski...isto
Odgovori
#16
Začetna hitrost ruske verzije SKS po "Nastavljeniju po strelkovomu delu 7,62 mm samozarjadnij karabin Simonova"  (Ministrstvo za obrambo SSSR, 1953) je Vo 735 m/s, jugoslovanska M59/66, ki ima sicer 4 cm daljšo cev, pa ima deklarirano začetno hitrost 756 m/s (Pravilo pušaka i puškomitraljeza 7,62, SSNO, Uprava pešadije, 1983).

Poleg tega je jugoslovanska krogla M67 svinčena z bakreno oblogo, ruska pa ima železno jedro in pobakren plašč in je drugačne oblike. Ruska je FMJ BT, jugoslovanska pa je brez boattail zaključka.

Je pa po mojih izkušnjah surplus strelivo vzhodnega bloka zelo različne kakovosti, polnjenj in začetnih hitrosti. Pri zamenjavi madžarskega streliva s češkim se je srednji zadetek spremenil po višni za okoli 20 cm. Jaz bi vsekakor poskusil več vrst streliva. Moja PAP cikla z vsem, kar ji daš, ima pa z jugoslovansko municijo pol manjše razsipanje na 100 m.

Pozdrav, Marko
Odgovori
#17
(01-02-2016, 21:59)Rombon Napisal: Začetna hitrost ruske verzije SKS po "Nastavljeniju po strelkovomu delu 7,62 mm samozarjadnij karabin Simonova"  (Ministrstvo za obrambo SSSR, 1953) je Vo 735 m/s, jugoslovanska M59/66, ki ima sicer 4 cm daljšo cev, pa ima deklarirano začetno hitrost 756 m/s (Pravilo pušaka i puškomitraljeza 7,62, SSNO, Uprava pešadije, 1983).

Poleg tega je jugoslovanska krogla M67 svinčena z bakreno oblogo, ruska pa ima železno jedro in pobakren plašč in je drugačne oblike. Ruska je FMJ BT, jugoslovanska pa je brez boattail zaključka.

Je pa po mojih izkušnjah surplus strelivo vzhodnega bloka zelo različne kakovosti, polnjenj in začetnih hitrosti. Pri zamenjavi madžarskega streliva s češkim se je srednji zadetek spremenil po višni za okoli 20 cm. Jaz bi vsekakor poskusil več vrst streliva. Moja PAP cikla z vsem, kar ji daš, ima pa z jugoslovansko municijo pol manjše razsipanje na 100 m.

Pozdrav, Marko

Če sva prav natančna ima ruska krogla jekleno jedro okoli katerega je tanka plast svinca okrog tega svinca je pa pobakren jeklen plašč...plast svinca je dodana da se plašć uda med potovanjem skozi cev...in eno je brat literaturo drugo pa pošiljat krogle skozi kronograf in očitat hitrosti...in ta razlika ki jo navajaš je zanemarljiva...puška mu ne šteka zaradi municije pa tudi to ni rešitev, mora delat na vso šaro...če bat pušča pline ali je obrabljen ali nagrižen stvar ne bo delala...logično to se je zgodilo že na nekaj let stari cz 858 ko človk ni uzdrževal in je bilo potrebno menjat nagrižen bat...
Odgovori
#18
Alyosa,če uporabljaš kovinske ( ne medenina  ampak železne) surplus naboje ,rahlo namaži vrat s mastjo ali oljem.
To smo prakticirali in deluje.Tulec  prime v prehodnem konusu tulca in železo na železo zagrabi na sto mater..če je namazan,deluje 100%
Lp
Odgovori




Uporabnikov, ki berejo to temo: 1 Gost(ov)