Ocena teme:
  • 0 Glas(ov) - 0 Povprečje
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Simplkopimpl(TM)
#1
Že pred časom smo se ukvarjali z idejo annealing mašine, pa sem zaradi raznoraznih razlogov (služba+družba) idejo dal na led za nekaj časa. Izgledala je nekako tako kot na skici spodaj...

S prvo konceptno idejo nisem bil preveč zadovoljen, stvar je izvedljiva, vendar relativno komplicirana in potrebuje precej strojne obdelave, poleg tega pa ne potrebujemo tako velike kapacitete.

Ker je poletje toliko v riti, da praviloma dežuje ko bi si lahko privoščil kakšen strelski trening in ker so tulcu .284win predragi, da bi jih metali stran po par reloadih, je annealing mašina spet postala aktualna.
Cilj je narediti zadevo čim bolj enostavno, s čim manj strojne obdelave, vendar še vedno tako, da nudi kar se da konsistentno zadrževanje v plamenu med posameznimi tulci. Koncept sem skopiral iz podobnih na internetu, ga malo popravili in včeraj naredili prvi testni pogon. Mašina deluje OK, zadevo bom še malo dodelal v detajlih da bo prostor v kahli nastavljiv v celotnem rangu tulcev od 40mm (za 6BR) do 55mm (za .284win) ter vse vmes. Po potrebi lahko annealamo tudi magnum tulce (recimo 300 win mag je dolg 66mm).

Regulacija: vrtenje je zaenkrat konstantno, nastavljal bom plamen gorilnika. To je nekaj kar bomo sprobali ko pride še Tempilaq in po potrebi zamenjali motor in regulacijo, če se pokaže potreba (ali crkne kitajski motorček za 10€...).

https://www.youtube.com/watch?v=9AdnCsDgAw4




Attached files [Image: 8fd1c4719fd7f5d33ac1918f4155cf.jpg]
Odgovori
#2
:-bd

Dobra!
...You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? .... NOTHING! (Monty Python)

Odgovori
#3
a si to poden od kake posode odrezal al si naredil?
Odgovori
#4
Bravo!
A če jih daš več na rampo, vzame samo po enega?
lp Melly
Odgovori
#5
Trenutno še ni fullauto a malce ga bova še dodelala pa bo.

Ni bilo primerne posode tako da se je na drejponk naredil piskr in še vložki za krajše tulce.
Odgovori
#6
Najprej sem iskal primeren pisker, recimo pokrov okroglega prezračevalnega jaška (premer 125 do 150mm) bi bil čisto pravi, vendar ga nisem našel, zato mi je bilo lažje postružiti kahlo iz polnega ALU.
Trenutna kahla se zavrti 8x/minuto, kar pomeni da je tulec slabe 8 sekund v plamenu, to pa je tudi precej optimalen čas žarjenja .204/.30/.338 tulcev.
Za .223/6BR/6.5x47 tulce je čas okoli 6sekund, moram pa malo poeksperimentirati, če lahko isto dosežemo pri 8sek vendar s šibkejšim plamenom. Po moje bo OK, vendar moram probat če se zaradi prevoda toplote tudi telo ne pregreje preveč (na pol tulca mora biti manj kot 220°C, torej se 425F Tempilaq ne sme stopiti...)
Autoloader ne dela; ko se odprtina odpre, se jih bo vsulo v boben vsaj dva, trije. Po drugi strani pa ni to nekaj kar bi nafilal zalogovnik in šel na pir in "neka Japanci rade za nas..."
100 tulcev žariš okoli 13 minut, tko da se bo že dalo preživeti, tudi s filanjem rampe.

Aja, celoten strošek tega setupa je pod 100€, skupaj z elektromotorjem, gorilnikom, materialom, itd.
Odgovori
#7
Predvsem pa koncept zaradi hitrega rotiranja tulca omogoča precej bolj enakomerno žarjenje že z enim brenerjem kot tipična 400$ top šit roba, ki ma brenerjev kolikor hočeš,

Avto filanje bi bilo precej enostavno dodat a kot rečeno tistih 15 minut bomo že potrpel za šalterjem.

![](http://img.youtube.com/vi/AZw4dLMb0X0/0.jpg)
![](http://www.bench-source.com/sitebuilderc...ler16B.jpg)
Odgovori
#8
> Kristian said:
> Po moje bo OK, vendar moram probat če se zaradi prevoda toplote tudi telo ne pregreje preveč (na pol tulca mora biti manj kot 220°C, torej se 425F Tempilaq ne sme stopiti...)

Lahko dodaš nekje na spodnji 1/3 tulca eno šobo, ki bo rahlo pihala stisnjen zrak, ali pa če bo premalo - CO2? Oz. na isti način hladiš le vrteči pisker?
...You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? .... NOTHING! (Monty Python)

Odgovori
#9
lahko polivam tudi tekoči dušik po piskru, ampak to ni ravno v duhu osnovnega koncepta :)

Tle bom uporabil slavni inženirski stavek "ne vidim razloga zakaj to ne bi delovalo."
Kar sem včeraj probaval, ni bilo večjega problema, je pa precej odvisno kako kvaliteten gorilnik uporabiš. Tisti za 3.99e, ki so pred blagajno v Bauhausu niso dovolj usmerjeni in preveč švajsajo na stran. Malo boljši gorilnik (še zmeraj za 18€) pa že toliko usmeri plamen, da se greje zgolj rob posode. S poskušanjem bom moral določiti kolikšen del tulca mora segati čez rob posode, da se tulec še lepo vrti, posoda se pa ne pregreje. Po mojem občutku bi lahko posodo skrajšal za cca 5mm, je pa res da z lahkoto skrajšaš, pa malo težje raztegneš.
Odgovori
#10
Kaj pa če bi nameso krajšanja posode na notranjo stran dodal obroč, ki bi ti porinil ven tulec?

Tako za vsak kaliber narediš svoj obroč in nimaš panike.
Odgovori
#11
En ventilator od PCja bo čisto dovolj za hlajenje (od zadaj v dno posode). Mogoče par lukenj v dno posode za boljše kroženje zraka...

Auto filanje pa je samo potrebno dobit pravi kot rampe na kateri so tulci in širino reže v posodi...

Sicer pa za ročno delo je lahko ena majhna indukcijska tuljava (predelana iz Merkur indukcijskih kuhalnikov) pa noter vtikaš tulce na roko. (še indikator preveč ogretega tulca imaš ko te fajn speče v prste) :))
lp Melly
Odgovori
#12
Bobo, to je osnovni plan, zato imam luknjo v sredi na katero prišraufaš kos okroglega pleha, ki paše v posodo. Tako dobiš odmik od stene. Tole rezanje gre bolj v tjuning pozicije osnovnega, 55mm dolgega tulca (.284win), seveda, če se pokaže potreba.
Glede pregrevanja posode me ne skrbi (preveč) ker mora biti plamen usmerjen, tulec pa mora dovolj gledati čez rob. Bomo pa reševali ta problem, ko/če pridemo do njega.
Auto filanje... ja, po moje bi šlo, če je kot rampe ravno dovolj položen,, da se en tulec še zrine skozi luknjo, drugega pa že zapre. To je precej smotano, saj dela smoa za en tip tulca, za ostale je pa treba na novo nastaviti. Precej bolje bi bilo imeti eno ograjico, ki spusti naprej samo eden tulec, ostale pa ustavi. Ko se okno zapre, se grabljice spustijo in dovolijo enemu tulcu da se nasloni na posodo in zaprejo nazaj.. spet preprost kompet narejen iz malo žice in vzmeti...
Je pa to nekaj, s čimer se ne mislim preveč ukvarjat. Konec koncev je cilj imeti prav žarjene tulce, ne pa perfektno delujočo mašino z vsemi frčkarijami.
Ročno delo... tenzija v vratovih tulcev je eden od najpomembnejših faktorjev za natančnost/konsistenco na večjih razdaljah (ne, 300m ni "večja razdalja"). Smisel žarjenja je imeti kar se da konsistentno tenzijo v vratovih. Torej, tulec je v mašini cca 7.5 sekund, ves čas se vrti, plamen je enakomeren in nastavljen tako, da se Tempilaq 750 /400°C/ na vratu stopi, na polovici tulca pa Tempilaq425 /250°C/ ostane cel. To velja za vse tulce do pike enako, od 1 do XY.
Če primerjam ta koncept z idejo da na roke vtikam tulce v indukcijsko tuljavo, do točke ko me začne peči v prste... osebno nad tem nisem preveč navdušen, zato je tle mašina.
Odgovori
#13
Pa še to... dve steklenički Tempilaga (750 in 425)°F staneta pri firmi Team Trade iz Kamnika 82€, če jih naročiš po eBay iz Velike Britanije pa s poštnino vred 72€. V ZDA je posodica Tempilaq-a okoli 35$ + poštnina+carina+ddv, torej na koncu znese malo več v €€ kot je tam cena v $$.
Odgovori
#14
> Kristian said:
> Najprej sem iskal primeren pisker, recimo pokrov okroglega prezračevalnega jaška (premer 125 do 150mm) bi bil čisto pravi, vendar ga nisem našel, zato mi je bilo lažje postružiti kahlo iz polnega ALU.
> Trenutna kahla se zavrti 8x/minuto, kar pomeni da je tulec slabe 8 sekund v plamenu, to pa je tudi precej optimalen čas žarjenja .204/.30/.338 tulcev.
> Za .223/6BR/6.5x47 tulce je čas okoli 6sekund, moram pa malo poeksperimentirati, če lahko isto dosežemo pri 8sek vendar s šibkejšim plamenom. Po moje bo OK, vendar moram probat če se zaradi prevoda toplote tudi telo ne pregreje preveč (na pol tulca mora biti manj kot 220°C, torej se 425F Tempilaq ne sme stopiti...)
> Autoloader ne dela; ko se odprtina odpre, se jih bo vsulo v boben vsaj dva, trije. Po drugi strani pa ni to nekaj kar bi nafilal zalogovnik in šel na pir in "neka Japanci rade za nas..."
> 100 tulcev žariš okoli 13 minut, tko da se bo že dalo preživeti, tudi s filanjem rampe.
>
> Aja, celoten strošek tega setupa je pod 100€, skupaj z elektromotorjem, gorilnikom, materialom, itd.

Navadna alu kuhinjska posoda bi bila tui ok. Samo zozas jo da je sirina primerna tulcu :)
Al pa plehnata bi bila isto ok, pa verjetno se celo malo cenejsa ;)
Odgovori
#15
pisker je problematičen ker ni valjast ampak je stožec. Zato tudi ideja o pokrovu okroglega ventilacijskega jaška. Če daš tulec, ki je že itak koničen v pisker, boš moral hudo nagnit nazaj, drugače tulec pade iz lonca.
Cena za kos ALU je 16€, in malo struženja, pa imaš točno tak kos kot ga želiš.
Odgovori
#16
Tempilaq pri Brownells košta 15$ posodica ,9$ razrečilo , do Team Trade cene je kar nekaj lufta.

Glavni razlog za tole brenanje je da imava .284win flinte in lapua tulce ki jih razširiva iz 6.5mm na 7mm ,tako se precej hitreje pride do pretrdega materiala kot pri streljanju kjer se tulec v vratu razširi samo za kako desetinko mm.

Za večino strelcev je to brenanje nepotrebno.Je pa res da se da na tak način uporabit tulce tudi po več desetkrat v flinti z 'match' ležiščem. pr takih hecih pa potem pride v poštev cel nabor postopkov priprave in selekcije tulcev ki se pač naredi enkrat in te tulce potem uporabljaš dokler ne crkne cev.
Odgovori
#17
> mr.T said:
> Tempilaq pri Brownells košta 15$ posodica ,9$ razrečilo , do Team Trade cene je kar nekaj lufta.
>
> Glavni razlog za tole brenanje je da imava .284win flinte in lapua tulce ki jih razširiva iz 6.5mm na 7mm ,tako se precej hitreje pride do pretrdega materiala kot pri streljanju kjer se tulec v vratu razširi samo za kako desetinko mm.
>
> Za večino strelcev je to brenanje nepotrebno.Je pa res da se da na tak način uporabit tulce tudi po več desetkrat v flinti z 'match' ležiščem. pr takih hecih pa potem pride v poštev cel nabor postopkov priprave in selekcije tulcev ki se pač naredi enkrat in te tulce potem uporabljaš dokler ne crkne cev.

a nimata 6.5-284 kalibra vidva?
se mi zdi da si to napisal ko si puske predstavil v eni drugi temi predno sta sla na Finsko
Odgovori
#18
> Kristian said:
> pisker je problematičen ker ni valjast ampak je stožec. Zato tudi ideja o pokrovu okroglega ventilacijskega jaška. Če daš tulec, ki je že itak koničen v pisker, boš moral hudo nagnit nazaj, drugače tulec pade iz lonca.
> Cena za kos ALU je 16€, in malo struženja, pa imaš točno tak kos kot ga želiš.

Se najlazje je pa ce imas okroglo plato nagnjeno za 45 stopinj. Sj je vseeno a das tulec rocno na rampo ali pa ga das rocno na to plato :)
Odgovori
#19
še najlažje pa je kupit nove tulce in se ne zajebavat z annealingom, kajne :)?

Kaliber je .284win, torej 7mm, v upanju da bo cev zdržala kake 1000 šusov več. Tulci 284 ne obstajajo, Lapua dela tulce 6.5-284, ki jih moraš z ekspanderjem raztegnit na 7mm.
Odgovori
#20
Tulci 284win so samo winchester , ker pa so lapua čavre najboljše za to rabo imava tudi zelo specifično ležišče ,narejeno za Lapua čavro ,nestružen vrat , dolgi freebore za dolg sistem in prehodni kot prilagojen za 162Amax krogle.

6.5-284 je sicer odličen kaliber za dolge strele(800m+) a žge cevi , tako da ima celo Lothar Walther 6.5-284 cevi po posebni ceni za dobre stranke .
284 pa ponuja vsaj 2x tako življensko dobo in krogle z še precej višjim BC tako, da razen dodatnega odsuna ni več razloga za jemat 6.5-284Norma namesto .284win
[accurateshooter.com/cartridge-guides/7mm/#284win](http://www.accurateshooter.com/cartridge...mm/#284win)
Odgovori




Uporabnikov, ki berejo to temo: 1 Gost(ov)