Ocena teme:
  • 0 Glas(ov) - 0 Povprečje
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reloading berdan 7,62x39
#1
Preizkusil sem se v reloadanju berdan nabojev 7,62x39 za papovko m59/66. Komponente so bile naslednje:

1x ustreljeni Igman (ИK) M67 surplus tulci trimani na 1.515 in / 38,48 mm
Lovex S053 - 24,8 gr
Sellier & Bellot FMJ krogle - no. 2907
RWS 5620 berdan netilke

Dosegel sem za polavtomat in kaliber kar solidno grupo zadetkov in hitrost na ustju cca 700 m/s (2300 fps), kar je malenkost manj, kot tovarniških 735 m/s pri surplus jugoslovanskem ali kitajskem strelivu. 

Težava pa je, da se mi je pri cca 120 nabojih 3x zgodilo, da je puška spustila po dva ali tri naboje “rafalno”. Ko se mi je to zgodilo prvič, sem domneval da bi vzrok lahko bil v premalo globoko potisnjenih netilkah in sem strelivo sortiral, pa to vseeno ni rešilo problema. Kaj bi lahko bil vzrok za dvojni strel? Pri tovarniškem strelivu se mi to ni zgodilo še nikoli prej in ne kasneje. Ali so lahko netilke premehke in jih sproži inercija pri premiku zaklepa v prednji položaj? Na parih netilkah so bili vidni “kraterji”, a ne vem, če gre za naboje, ki so se sprožili samodejno. Na tulcih ni bilo nobenih znakov poškodb, polnitev pa je bila tehtana precizno in z rezervo do max polnitve. Ima kdo kakšno idejo?
Odgovori
#2
Problem zna biti v puški, mogoče bi jo bilo potrebno temeljito očistit. Poglej, če je igla zapacana/umazana.
Odgovori
#3
Puška in igla sta popolnoma čisti. Igla je prosto plavajoča in se ne zatika. Ko sem šel nazaj na kitajca ni bilo več rafalov.
Odgovori
#4
Problem je lahko netilka. Prosto plavajoča igla zaradi vztrajnosti pri zapiranju zaklepa udari po netilki. O tem se lahko prepričaš, če po polnjenju puške spustiš zaklep, nato pa izvžeš naboj. Na netilki je ne prav nezanemarljiva sled igle. Vojaške netilke so dovolj trde, da jih tak udarec ne sproži, mehke športne netilke pa so lahko problem. To so že zdavnaj pogruntali amerji, saj je večina njihovih komercialnih netilk premehka, zato izbirajo trde, predvsem uvožene ruske, še raje pa zamenjajo prosto plavajočo iglo z iglo, ki jo zadržuje vzmet. Izdeluje in prodaja jo puškar Murray https://murraysguns.com/sks-firing-pin Tako iglo so imele tudi prve serije ruskih SKS tja do leta 1951, potem pa so se odločili, da je plavajoča igla dovolj varna in so zadevo poenostavili.

Zadeva je tudi neverna, saj se ti lahko puška sproži že pri zapiranju zaklepa. Če pri zapiranju zaklepa ne paziš na varno smer, lahko nastane kažin. Meno odtis igle že od nekdaj ni bil všeč, zato zelo pazim na varno smer. Nežno spuščanje zaklepa ni rešitev, saj deluje le pri polnjenjum poleg tega pa moraš zaklep spustiti z vso močjo vzmeti, ker se ti drugaće lahko zgodi, da se cev ne zaklene.

Jaz tudi polnim 7.62x39 za PAP in sem pred kratkim tudi doživel kratek rafal. Malo imam na sumu zadnjo serijo ruskih netilk Murom, ki sem jih kupil pri Rebcu. Od prejšnjih, ki so imele na škatlici le napis LR, so te označene kot "KV-24N Competition primers", same netilke pa so svetleče zlate barve, sled igle v njih je drugačna kot pri starih. Stare so tudi drugačne barve, bolj mat medeninaste. Bom poskusil ponovno s starimi, jih imam kar nekaj na zalogi, pa bom videl, če se problem ponavlja.

Lep pozdrav, Marko
Odgovori
#5
Kot sem že povedal, je tudi moja PAP M59/66 spustila rafal. Ker je to povsem nesprejemljivo sem se lotil iskanja vzroka. Razen prvih serij ruskih SKS imajo vse puške tega modela (ruske, kitajske, romunske, albanske, jugoslovanske ...) plavajočo iglo, kar pomeni, da je igla v zaklepu prosto premična za nekaj milimetrov v smeri naprej nazaj. Taka konstrukcija ima potencialno varnostno tveganje nehotene sprožitve. Do te lahko pride na dva načina:  
 
1. V primeru, če se igla zaradi umazanije zatakne v prednjem položaju, deluje SKS (PAP) kot avtomat s fiksno iglo na čelu zaklepa. Na srečo je puška zasnovana tako, da do sprožitve pride šele ko je cev zaklenjena, zato ne pride do eskplozije stila »Out of Battery«, ampak do enega ali več neželjenih strelov, saj se cikel lahko ponavlja ne glede na sprožilec. Takih sprožitev smo imeli v JNA kar nekaj - vse pri slabo dekonzerviranih papovkah. Če se igla zatika je to pogosto posledica ostankov konzervacijske masti (Zaštitni podmaz ZP-3) v notranjosti zaklepa. V takem primeru je treba razdreti zaklep, očistiti kanal igle in iglo in zaklep ponovno sestaviti. Za razdiranje zaklepa je potrebno izbiti zatič in paziti na pravilen položaj igle pri sestavljanju. Razstavljanju se je včasih mogoče izogniti tako, da zaklep potopimo v vrelo vodo, v katero dodamo detergent, nato ga potopimo še v čisto vrelo vodo, ga nato posušimo v vertikalnem položaju in kanal skozi odprtino rahlo našpricamo z Balistolom.

Nauk zgodbe je, da je treba s čiščenjem vzdrževati stanje proste igle. To se najlažje preveri tako, da vzamemo v roko spodnji del zaklepa (brez zgornjega dela oziroma nosilca) in ga hitro premikamo naprej nazaj. Pri tem mora igla plesati naprej nazaj ob značilnem zvoku tik - tik, ko doseže omejitev v smeri naprej in nazaj.      
 
2. Do neželjene sprožitve lahko pride tudi pri brezhibni puški - v tem primeru je vzrok uporaba streliva s premehko netilko. Ko zaklep pri polnjenju puške ali po strelu zaklene cev, se igla zaradi vztrajnosti zaleti v netilko naboja. Vojaške netilke so dovolj trde, da jih tak udarec ne sproži, športne netilke pa so lahko nevarne. Naredil sem preprost preizkus osmih vrst netilk. V cev brezhibne skoraj nove M59/66 sem vstavil tulec z vstavljeno netilko, potegnil zaklep nazaj do konca in ga spustil - tako kot pri polnjenju puške. Na sliki so sledovi, ki jih je igla pustila na netilkah.
 
     

1. Berdan netilka RWS 5620 (Proarmis)
2. Berdan netilka Murom KV24 Competition primers (Rebec)
3. Boxer netilka Murom KVB 7 (Rebec)
4. Boxer netilka S&B LR (Tarča)
5. Berdan netilka Murom LR (Rebec pred časom)
6. Berdan netilka MFS madžarski surplus
7. Berdan netilka kitajski surplus
8. Berdan netilka jugoslovansko vojaško strelivo Igman Konjic
 
Že na prvi pogled so prave vojaške netilke 6, 7 in 8 dovolj trde, da ne predstavljajo tveganja. Sem lahko prištejemo tudi netilko 5, ki je očitno tudi vojaške provenience. Netilka številka 4 (S&B Boxer LR) izgleda na sliki bolj načeta kot v resnici, tako da je po mojem precej neproblematična. Netilka  3 je že sumljiva, a z njo pri več sto strelih doslej nisem imel težav. Netilki 1 in 2 pa sta hudo nevarni. Upoštevajte, da je udarec igle ob netilko po zaključku polavtomatskega cikla polnjenja močnejši kot pri ročni spustitvi zaklepa iz zadnjega položaja. Netilka števila 2 je med streljanjem povzročila rafal pri meni, netilka 1 pa pri uporabniku Bob78. Netilke RWS na srečo še nisem uporabljal, je pa pri njej sled udarca daleč najgloblja - tega se na fotografiji ne vidi dovolj dobro.
 
Nauk zgodbe je, da je treba pri polnjenju streliva za SKS (PAP) izbirati netilke ki so dovolj trde. Preizkus je preprost in opisan zgoraj. RWS 5620 in Murom KV24 Competition primers niso netilke za polnjenje streliva, varnega pri uporabi v SKS (PAP).
 
Poleg tega je treba pri polnjenju oziroma spuščanju zaklepa pri puškah rodbine SKS vedno striktno paziti na varno smer, saj nas od strela loči le tanek plehek na vrhu netilke.   

Lep pozdrav, Marko
Odgovori
#6
Super napisano. Sploh primerjava netilk.
Odgovori
#7
Živ
Pri puškah tipa AK lahko pride do več ustreljenih strelov (doubling) tudi zaradi napačne geometrije sprožilca.
Ni nujno da se je to zgodilo v tvojem primeru, ker po prebranem očitno kaže da je nekaj povezanega z municijo, ti bom pa vseeno prilepil link. 
http://forum.pafoa.org/showthread.php?t=7048
Odgovori
#8
Ha, sem vedel, da ni slabo biti paranoičen in vedno razstaviti izvlekač v prafaktorje.
Sklepam, da so netilke vstavljene do konca in ni več manevrskega prostora, da bi se netilko še malo bolj pogreznilo v kamrico in s tem še zmanjšalo kontaktno razdaljo?
Odgovori
#9
Sklepam, da so netilke vstavljene do konca in ni več manevrskega prostora, da bi se netilko še malo bolj pogreznilo v kamrico in s tem še zmanjšalo kontaktno razdaljo?

Nisem bil posebej pozoren na vstavljanje do dna, sem pa navajen vstavljati precej pod "Flush". Mogoče bi šlo še malo globlje, ne verjamem pa, da bi to kaj dosti pomagalo, saj ima igla dovolj dolg hod v smeri naprej. Poleg tega bi me pri RWS netilki že polovico manj globoka sled skrbela. Po mojem je ta netilka prav na robu sprožitve že pri zapiranju zaklepa. Sem že razmišljal, da bi vzel vzorec nekaj deset netilk in poskusil, ali bo kdaj počilo. 

Lep pozdrav, Marko
Odgovori
#10
Netilke so bile do konca not, saj jo potisnem dokler ne nalega na nakovalce tulca. Zanimivo je, da par kosov streliva že na pogled ni imelo netilke tako globoko kot ostali in sem jih postrelil v ločeni seriji, pa z njimi ni bilo težav. Ne verjamem, da gre za globino vstavitve netilke. Tudi sam sem domneval, da je vzrok v mehkosti materiala netilke v kombinaciji z inercijo igle, kar potrjuje tudi Rombonov test netilk. Mislim da tudi ni težava v sprožilcu, kot opisuje Žiga P, saj sta AK in SKS sprožilca precej različna.
Odgovori
#11
Koliko gramov ti drži proženje?
Pri negativni oceni ugleda, prosim za komentar, ker bom drugače sklepal, da gre za čisto zlobo  Mrgreen
Odgovori
#12
Nimam pojma. Precej. Po vojaško trdo.
Odgovori
#13
Koliko gramov ti drži proženje?

Povprečna puška SKS ima silo proženja med 2 in 3 kg z dooolgim in kosmatim drsanje zoba kladivca po searju. Pred tem je seveda tudi dolgo prvo koleno. Moja PAP ima skrajšano drsanje po searju in polirane površine, tako da je proženje bolj kulturno. Pri tem nisem pretiraval s krajšanjem, saj sem želel ohraniti varno proženje. Če pretiravaš s krajšanjem poti zoba se puška lahko sproži že ob udarcu kopita ob trdno površino.

V vsakem primeru pa je rafalno streljanje v veliki večini prmerov posledica v mojem predzadnjem postu opisanih dveh mehanizmov. Nima pa manjšanje teže proženja neposredne zveze z rafali, le puška postane nevarno občutljiva na sunke in udarce. Naj tukaj še enkrat zapišem opozorilo, da se za razliko od na primer mauzerke sprožilec pri SKS potem ko se ga že začne vleči prek searja pri popuščanju večinoma ne resetira. To pomeni, da lahko stoji zob čisto na robu searja in ni nujno da se bo po popustitvi petelina vrnil v prvotni položaj. Najbolj varno je, da v primeru, da se ne odločite za strel, repetirate puško in izvržete naboj. Pri tem se bo zob postavil na normalno mirovno lego. In še eno opozorili za začetnike: varovalka blokira samo gibanje petelina prek prvega kolena in ne zasluži svojega imena.

Sprožilni mehanizem lahko omogči rafal le če razdvajalo (rebound disconnector) ne deluje ali je odstranjen - glej skico na naslovu http://yooperj.com/SKS-25.htm. Prve serije SKS leta 1949 in 1950 so imele sprožilec brez tega razdvajala, pa so ga potem prav zaradi pogostih dvojnih sprožitev dodali.

Lep pozdrav, Marko
Odgovori
#14
(01-04-2019, 10:14)bob78 Napisal: Nimam pojma. Precej. Po vojaško trdo.
Če se je kdo ali pa tudi ti, "poigraval" ( brusil ) prožilni mehanizem, je vse možno. Poznam primere, ko so imeli tekmovalci namenoma zbrušeno na 1,5 kg ( po takratnem previlniku ), polnili le po en naboj in pošasi spuščali zaklep...
Pri negativni oceni ugleda, prosim za komentar, ker bom drugače sklepal, da gre za čisto zlobo  Mrgreen
Odgovori
#15
Puška je bila kupljena nerabljena, prožilni mehanizem ni brušen.
Odgovori
#16
Na 2. reloadanih berdan Igman M67 tulcih mi je na nekaj nabojih po strelu odtrgalo glavo tulca. Mislim, da ne bom več reloadal omenjenih tulcev več kot 1x, saj izgleda da je material za več premalo prožen. Polnitev ni bila nič posebnega (recept na vrhu teme), pa tudi krono hitrosti so bile nižje od tovarniških. Dva tulca sem izvlekel z naslednjim nabojem, ki ga je nabilo notri, eden pa je v dveh kosih odletel ven sam. “Test” s papirno sponko ni pokazal nobenega kanala v notranjosti drugih tulcev, pa tudi črt po obodu ni bilo. Ostalih 105 nabojev ni kazalo posebnosti.
   
Odgovori
#17
(07-07-2019, 14:42)bob78 Napisal: Na 2. reloadanih berdan Igman M67 tulcih mi je na nekaj nabojih po strelu odtrgalo glavo tulca. Mislim, da ne bom več reloadal omenjenih tulcev več kot 1x, saj izgleda da je material za več premalo prožen. Polnitev ni bila nič posebnega (recept na vrhu teme), pa tudi krono hitrosti so bile nižje od tovarniških. Dva tulca sem izvlekel z naslednjim nabojem, ki ga je nabilo notri, eden pa je v dveh kosih odletel ven sam. “Test” s papirno sponko ni pokazal nobenega kanala v notranjosti drugih tulcev, pa tudi črt po obodu ni bilo. Ostalih 105 nabojev ni kazalo posebnosti.

Jaz sem že večkrat z jugo PAP streljal nekajkrat napolnjene berdan JNA tulce Igman Konjic pa mi ni še nobenega odtrgalo. Na tvojem mestu bi dal preveriti headspace zaklepa in širino ležišča naboja. Poglej, ali se številke na zaklepu ujemajo s številkami puške, da ni kakšen mojster brez preverjanja preprosto zamenjal zaklep. Pomebno je tudi, da po resiznigu pomeriš dolžino tulca, zna namreč močno presegati CIP dimenzije (max. 38,70 mm). Jaz sem pri merjenju našel tudi take, ki so merili 39,20 mm. Dolžina po FL resizingu zavisi tudi od nastavitve matrice, zato preveri tudi to.

Lep pozdrav, Marko
Odgovori
#18
Vsi deli puške se ujemajo, ker je bila kupljena nerabljena pri Rebcu. Po resizingu so bili tulci trimani na 1.515 in / 38,48 mm.
Odgovori
#19
Pomeri headspace ustreljenega naboja in ga primerjaj s standardnim (CIP). Zelo verjetno boš videl da je ustreljen tulec daljši od CIp vrednosti za več kot 0.15mm
V repetirki sem narobe nastavil matrico. Tulec je bil stisnjen za 0,7mm namesto 0,05- max.0,1mm in je potrgalo 100 tulcev v prvem strelu.
Odgovori
#20
Izmeril sem COAL dolžino parih ustreljenih tulcev. Večina jih je bila okoli 33,50 mm, vmes pa sem našel tudi takega, ki je imel 33,90 mm in sem s sponko zatipal utor na notranji strani (torej bi počil). Z nobenim tovarniškim ali surplus strelivom nisem imel teh težav. Naboj gre na videz lepo v ležišče, a to ni ravno primerno natančen merilni pripomoček. Morda bo res treba pri puškarju to pomeriti.

Kako pa lahko z nastavitvijo matrice reguliram te stvari? Imam Lee Pacesetter set. Glede na to, da je full lenght sizing matrica ne vem kako bi lahko tam nastavljal “headspace” dolžino tulca, saj je matrica fiksna, porineš pa do shell holderja?

   
Odgovori




Uporabnikov, ki berejo to temo: 1 Gost(ov)