04-04-2020, 17:15
[justify]V Sloveniji je glede na velikost države veliko število občin in marsikatero zasebno strelišče je v drugi občini, kot pa prebivališče člana društva. V Uradnem listu RS je bil 29.3.2020 objavljen odlok, ki prepoveduje gibanje izven občine stalnega ali začasnega prebivališča (v nadaljevanju - "odlok") -[/justify]
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ODLO2041
[justify]Iz objav v medijih je razvidno, da policija in civilna zaščita izvajata nekakšen nadzor na cestah oz. nad gibanjem državljanov iz ene občine v drugo. Do sedaj naj bi le opozarjali kršilce odloka in naj ne bi izrekali glob za prekrške, zaradi česar sem želel preveriti, kakšno globo in pod katerimi pogoji se lahko izreče posamezniku za morebitno kršitev gibanja izven občine (stalnega oz. začasnega) prebivališča, v kolikor bi se kljub odloku, ki prepoveduje gibanje, odločil streljati na zasebnem strelišču v drugi občini.[/justify]
Odlok se sklicuje na 2. in 3. tč. 1. odst. 39. čl. Zakona o nalezljivih boleznih (v nadaljevanju - "ZEN") -
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO433
[justify]ZEN v 39. čl. določa, da lahko minister, pristojen za zdravje v določenih primerih - če ni mogoče drugače preprečiti, da se v RS zanesejo in v njej razširijo določene nalezljive bolezni, odredi ukrepe iz 1. do 4. tč. 39. čl.. V 2. tč. 1. odst. 39. čl. je določeno, da se lahko prepove oziroma omeji gibanje prebivalstva na okuženih ali neposredno ogroženih območjih. Iz besedila zakona tako dobesedno izhaja, da se lahko prepove ali omeji gibanje prebivalstva na okuženih ali neposredno ogroženih območjih. Kaj je okuženo in kaj ogroženo območje določa 7. čl., v katerem je tudi določeno, da mora tako območje razglasiti minister, pristojen za zdravje.[/justify]
[justify]Minister, pristojen za zdravje, ni razglasil nobenega okuženega in nobenega ogroženega območja. Prav tako minister, pristojen za zdravje, ni odredil nobenega ukrepa iz 39. čl. ZEN. Odlok je namreč izdala vlada RS in ne minister, pristojen za zdravje, vlada RS pa ni pristojna za odrejanje ukrepov iz 39. čl. ZEN. Prav tako prepoved gibanja iz ene občine v drugo ne predstavlja ukrepa iz 2. tč. 1. odst. 39. čl. ZEN, ki izrecno govori o prepovedi oz. omejitvi gibanja na okuženih in neposredno ogroženih območjih, temveč gre pri prepovedi gibanja iz ene občine v drugo za nekakšen sui generis ukrep brez zakonske podlage, ki ne temelji na ZEN.[/justify]
[justify]Iz navedenih razlogov gibanje izven občine stalnega ali začasnega prebivališča, ki ga odlok prepoveduje, ni v nobenem zakonu določeno kot prekršek, tudi v ZEN ne. To pa pomeni, da prekrškovni organ (policija, zdravstveni inšpektorat, itd.) za kršitev odloka gibanja izven občine ne more izreči nobene globe. Verjetno je to tudi razlog, da se izrekajo nekakšna opozorila (kot je razbrati iz medijev).[/justify]
[justify]Zato ne vidim razloga, da ne bi še vedno uporabljali zasebnih strelišč v drugih občinah oz. ne vidim zakonske podlage, da bi bil za to lahko nekdo kaznovan, ker bi šel iz občine svojega stalnega ali začasnega prebivališča v drugo občino, kjer je zasebno strelišče. Namen prispevka ni na kakršenkoli način spodbujati kršitev odloka ali širjenje Covid-19, temveč le opozoriti na pravno pomanjkljiv odlok in na možnost, da se še vedno uporabljajo zasebna strelišča v drugih občinah. V kolikor boste kljub odloku še vedno uporabljali strelišča v drugih občinah, to vsekakor počnite varno, brez vsakršnih osebnih stikov z drugimi strelci in seveda le na prostem, ne v zaprtih prostorih.[/justify]
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ODLO2041
[justify]Iz objav v medijih je razvidno, da policija in civilna zaščita izvajata nekakšen nadzor na cestah oz. nad gibanjem državljanov iz ene občine v drugo. Do sedaj naj bi le opozarjali kršilce odloka in naj ne bi izrekali glob za prekrške, zaradi česar sem želel preveriti, kakšno globo in pod katerimi pogoji se lahko izreče posamezniku za morebitno kršitev gibanja izven občine (stalnega oz. začasnega) prebivališča, v kolikor bi se kljub odloku, ki prepoveduje gibanje, odločil streljati na zasebnem strelišču v drugi občini.[/justify]
Odlok se sklicuje na 2. in 3. tč. 1. odst. 39. čl. Zakona o nalezljivih boleznih (v nadaljevanju - "ZEN") -
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO433
[justify]ZEN v 39. čl. določa, da lahko minister, pristojen za zdravje v določenih primerih - če ni mogoče drugače preprečiti, da se v RS zanesejo in v njej razširijo določene nalezljive bolezni, odredi ukrepe iz 1. do 4. tč. 39. čl.. V 2. tč. 1. odst. 39. čl. je določeno, da se lahko prepove oziroma omeji gibanje prebivalstva na okuženih ali neposredno ogroženih območjih. Iz besedila zakona tako dobesedno izhaja, da se lahko prepove ali omeji gibanje prebivalstva na okuženih ali neposredno ogroženih območjih. Kaj je okuženo in kaj ogroženo območje določa 7. čl., v katerem je tudi določeno, da mora tako območje razglasiti minister, pristojen za zdravje.[/justify]
[justify]Minister, pristojen za zdravje, ni razglasil nobenega okuženega in nobenega ogroženega območja. Prav tako minister, pristojen za zdravje, ni odredil nobenega ukrepa iz 39. čl. ZEN. Odlok je namreč izdala vlada RS in ne minister, pristojen za zdravje, vlada RS pa ni pristojna za odrejanje ukrepov iz 39. čl. ZEN. Prav tako prepoved gibanja iz ene občine v drugo ne predstavlja ukrepa iz 2. tč. 1. odst. 39. čl. ZEN, ki izrecno govori o prepovedi oz. omejitvi gibanja na okuženih in neposredno ogroženih območjih, temveč gre pri prepovedi gibanja iz ene občine v drugo za nekakšen sui generis ukrep brez zakonske podlage, ki ne temelji na ZEN.[/justify]
[justify]Iz navedenih razlogov gibanje izven občine stalnega ali začasnega prebivališča, ki ga odlok prepoveduje, ni v nobenem zakonu določeno kot prekršek, tudi v ZEN ne. To pa pomeni, da prekrškovni organ (policija, zdravstveni inšpektorat, itd.) za kršitev odloka gibanja izven občine ne more izreči nobene globe. Verjetno je to tudi razlog, da se izrekajo nekakšna opozorila (kot je razbrati iz medijev).[/justify]
[justify]Zato ne vidim razloga, da ne bi še vedno uporabljali zasebnih strelišč v drugih občinah oz. ne vidim zakonske podlage, da bi bil za to lahko nekdo kaznovan, ker bi šel iz občine svojega stalnega ali začasnega prebivališča v drugo občino, kjer je zasebno strelišče. Namen prispevka ni na kakršenkoli način spodbujati kršitev odloka ali širjenje Covid-19, temveč le opozoriti na pravno pomanjkljiv odlok in na možnost, da se še vedno uporabljajo zasebna strelišča v drugih občinah. V kolikor boste kljub odloku še vedno uporabljali strelišča v drugih občinah, to vsekakor počnite varno, brez vsakršnih osebnih stikov z drugimi strelci in seveda le na prostem, ne v zaprtih prostorih.[/justify]